lördag 2 maj 2009

Stalkers


Imorse när jag satt vid datorn och uträttade mina rutinmässiga morgonärenden så ser jag plötsligt hur mitt dörrhandtag till ytterdörren sakta dras ned. Jag tänker att det kanske är mamma, men ingen knackar utan känner bara på dörren. Lyckligtvis är ju dörren låst, men det hela upplever jag som ytterst skrämmande. På min dörr finns heller inget titthål så jag kan inte kika ut och titta vem det är som försöker öppna min dörr. Det hela leder ju till att jag blir sjukt paranoid och tror att det är någon som förföljer mig och vill bryta sig in i mitt hem och döda mig efter att först ha slagit ihjäl katterna framför mina ögon. Det är som ett mysterium. Vem försökte öppna min dörr? Är det en alldaglig tjuv som har smitit in med reklamutdelaren och bestämmer sig för att känna på alla husets dörrhandtag, eller är det mitt äckel till granne som beter sig... ja...äckligt? Hur som helst kommer min dörr numera att hållas låst. Alltid.

4 kommentarer:

Agnes sa...

Otäckt! Det kan faktiskt bara vara en lagom full granne som inte hittar rätt. Hände mig en gång i en lägenhet högst upp. Där finns tar det liksom stopp. Jag skrek (mitt i natten) och ringde polisen. Men det var ingen där. Troligtvist en lika rädd granne...

HANNA sa...

usch vad otäckt! :(

Hade du titthål i din dörr??

- sa...

usch vad läskigt! klart du måste ha titthål hanna, skaffa! egentligen ska du ju öppna dörren snabbt och i princip stirra ut honom/henne, då lär den inte komma tillbaka. det har ju varit en liga på gång som öppnar dörren och tar en sko/nyckel/plånbok eller dylikt, ngt som är nära dörren. var rädd om dig min kära!

Jonas sa...

eller ännubättre, installera dörrögekamera och en fjärrstyrd högtryckstvätt i brevinkastet så kan du ligga i soffan och se på tvn när alla oinbjudna gäster blir dyngsura.