onsdag 28 januari 2009

ZzzzzZZzz


Esther 12 veckor.

Jag har problem med att gå och lägga mig. Tycker att det är urjobbigt för går jag och lägger mig så vet jag att jag snart kommer vakna av en väckarklocka och hata världen att man har plikter och ansvar som gör att man måste gå upp innan själen är redo. Misstolka nu inte det som att jag har dåligt morgonhumör för det har jag inte, mitt morgonhumör är egentligen strålande, men jag avskyr att gå upp. Så för att inte behöva gå och lägga mig hittar jag på saker som jag bara måste göra. Kolla mailen arton gånger, städa badrummet, diskhon, rensa tvätt och andra viktiga saker som bara inte kan vänta.

Hur som helst. Jag känner mig lite piggare nu, inte alls lika snuvig i näsan, men jag känner tendens till hosta och det vore skönt att slippa för en gångs skull med tanke på att jag hade hosta i 3 veckor under jul och nyår. Då blir det med all sannolikhet ingen sömn gjord.

Esther kan det här med att kvalitetssova, hon sover när hon vill och vaknar när hon vill. Vilket underbart liv. Äta, sova, leka, kela.

Imorgon missar jag föreläsningen på morgonen, men hinner förhoppningsvis med tåget så jag kan äta lunch med Tomas, Sandra, Viktor och Maria innan eftermiddags labben börjar. Tomas ska få en stor kram. Tvåbarnsfarsan.

Ska försöka gå till sängen utan att göra annat på vägen nu. Japp jag ska promenera till sängen, så är det nu när jag har flyttat. Man måste promenera därför att sängen är i ett helt annat rum än datorn. Det är en speciell känsla. Det blir liksom ett projekt att natta sig själv. Jag gillar det. Imorgon blir det handboll för hela slanten. Jag ska fråga Viktor om han vill titta med mig.

Inga kommentarer: