tisdag 16 december 2008

Allt som står på internet är sant

Jag har fått sån innerlig hosta som vägrar ge med sig. Har inte sovit alls inatt, bara hostat och hostat. Det konstiga är att jag inte känner mig sjuk i övrigt, jag menar hosta brukar ju vara ett resultat av en förkylning, men någon sån har jag ju inte haft nu. Hoppas att de ger sig så att jag kan jobba på fredag utan att hosta kunderna i ansiktet.

Annars så har jag precis tittat klart på säsong två av The Tudors. En otroligt innehållsrik historialektion, betydligt mer granskande och detaljerad än t ex filmen The Other Boleyn Girl som handlar om samma sak. Jag blir så rörd av Anne Boleyns öde. Jag blir arg för att kungen måste ha varit oerhört ignorant och psykiskt störd. För er som inte hänger med på vad jag pratar om kan ni läsa hela historien här eller en kortare variant här. Wikipedia är i detta fall en ganska ok källa. Historia är fascinerande och lärorikt. Allt som står på internet är sant.


Nu är det också bara drygt 4 dagar kvar tills jag ska hämta hem Esthers nya kompis. Bosse ska han heta. Lilla Bo. Vi längtar så det gör ont i magen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh nu måste du ha hämtat Silver-bosse? Vad roligt, hur reagerade Esther????

Min lilla Singe blev kastrerad igår. Sven var på henne, hon på såret. Struten på, sen av, sen på... Nu skall den vara på i 7 dagar, Signe får låsas in när vi inte är hemma och ingen utgång. Kolla in gumman!

Hälsningar från Pang i bygget!

http://www.flickr.com/photos/31014255@N04/

HANNA sa...

AGNES - Stackars lilla Signe, förstår inte vad den där förbaskade plaststruten ska vara bra för.

Bosse hämtas på Söndag...så några dagar kvar....iiiiih!!