söndag 19 oktober 2008

Förföljelsemani

Alltså det finns ett band som jag verkligen avskyr. Det bandet heter Simply Red.
Det går kalla kårar längs hela ryggraden när jag hör dem. Jag hade faktiskt förträngt att de ens existerar ända tills Louloul sjöng en Simply Red låt i fredagens Idol. Sedan dess har den där jävla låten följt efter mig, i mina drömmar, i tidningar, på teve osv osv. Och den sjungs ständigt i huvudet på mig. Den går inte att göra sig av med. Fan. Jävla skitband.

När vi ändå är inne på Idol så kan jag inte hitta ordentligt med superlativ att beskriva Alice med.
Hon äger och jag hoppas att hon blir tvåa så hon slipper sjunga de jävla skitlåtarna som vinnaren måste göra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna,

Hittade din blogg via Mias (burma)och fastnade. Har nu läst alla inlägg och du skriver helt fantastiskt bra! Jag som har ratat kändis bloggar! Håller med dig i det mesta och Esther är en så söt liten tjej! Själv bloggar jag inte men är besatt av katt/bild bloggar. Har två missar som heter Signe och Sven.

Sven är kungen som är 15 månader och Signe är vår lilla tjej som knappt fyllt 5 mån. Vi skaffade henne så att han skulle ha sällskap. Han tackade med att hata oss och försvinna. Men nu har de blivit kompisar och sover ihop intryckta bredvid mig i sängen. Älskar de små liven!

Kommer def följa din blogg i framtiden. Undrar bara hur det kommer sig att de gamla katterna fick ett nytt hem?

Hälsningar Agnes från Göteborg

HANNA sa...

Agnes - Vad roligt att du hittat min blogg. Jag har nästan precis börjat, och har inte direkt gjort någon reklam för den. Det får bli som det blir är min filosofi. Jag tycker bara det är så mysigt att prata om Esther och andra småsaker som dyker upp i min vardag.

Det är få som förstår hur mycket glädje en katt kan ge och få orkar lyssna på alla mina historier om Esthers upptåg, så lägger jag upp det i bloggen kan den som vill höra om det - läsa om det! Haha.

Mina gamla katter flyttade i början av året då jag trodde att jag hade blivit kattallergisk. Jag fick nämligen otäcka eksem över hela kroppen strax efter att de flyttat hem till mig, så jag drog tyvärr den snabba slutsatsen att det var katterna det berodde på. Dock blev det inte bättre när de försvann, utan först efter jag gick till läkaren och fick behandling. Synd att jag hann göra mig av med de små liven, men jag vet också att de har det mycket bättre nu när de kan springa ute som de vill, och viktigast av allt att de får vara tillsammans.

Vad mysigt att höra om dina katter. Det är så underbart med katter som sover tillsammans. Det är så fint att bara titta på dem.

Oj vad mycket det blev nu!
Men tack du, för att du läser! :)

P.S(en liten hemlis: nästa vecka föds det förhoppningsvis en kattunge som kommer att bli esthers kompis så fort den är tillräckligt gammal!)