söndag 18 januari 2009

Handbolls-VM


Jag tycker att handboll är en bra teve-sport. Det blir ju iallafall mål. Sen kanske jag är partisk eftersom jag har spelat handboll i en massa år. Det jätteroligt och jag bryr mig inte ett skit om hurvida tv4 flyttar 19.00 nyheterna till tv4 plus. Skulle det å andra sidan handla om Hockey skulle jag bli asförbannad.

Sverige - Sydkorea.

Jag tippar 28-24 till Sverige.



Och förresten, jag har ju flyttat också. Igår! Jag är trött men så himla nöjd. Jag älskar mitt badkar, mitt kök, mitt snedtak och närheten till mamma och pappa. Har redan fått i ordning jättefint och katterna älskar lägenheten lika mycket som jag. Esther hittade ett nytt favoritställe på en gång - fönsterbrädan i vardagsrummet. På den sover hon så att ena tassen hänger ner i springan mellan fönsterbrädan och fönsterkarmen. Hon är så vacker när hon ligger sådär. Bilder kommer. Jag vet att jag är kass på att lägga in bilder. Jag ska bättra mig. Bosse försöker lära sig att gå på låda med lucka nu också, han tycker att det hela är mycket jobbigt och förstår inte vitsen. Men det gör jag. Bosse är nämligen en kraffsglad krabat som utan lucka på lådan kraffsar ut ungefär 3 dl sand 1-2 meter utanför lådan. Det är vitsen Bosse.

Inga kommentarer: