tisdag 25 november 2008

True Blood


Alltså, jag har alltid haft en grej för vampyrer på teve och film; Buffy, Angel, En vampyrs bekännelse, Moonlight, Dracula och nu det senaste - True Blood. Serien är egentligen sjukt jävla dålig (kanske främst beror på den dryga sydstatsdialekten som cirkulerar), men jag kan inte hjälpa att bli beroende. Grejen med huvudvampyren i alla dessa filmer och serier är att man inte riktigt vet vad han har för intentioner, men han är ju alltid sjukt stilig med mörkt hår och kommer alltid som en prins på en vit springare och räddar den unga flickan när så hon behöver det. Blicken är intensiv och det finns alltid ett särskilt band mellan vampyren och flickan. Ibland önskar jag att jag var någon av de där tjejerna och fick ha en stilig vampyr vid min sida. En stilig vampyr som tog hand om mig och räddade mig från allt ont. DOCK är jag sjukt irriterad på att tjejen som är huvudperson i True Blood är relativt ful (enligt mig) och förtjänar därför inte alls att bli åtrådd av en sån stilig vampyr. Hennes tillgjorda sydstatsdialekt är inte ett plus. Skulle jag vara huvudperson skulle serien vara mycket bättre.

Inga kommentarer: