onsdag 1 oktober 2008

Frasse och Brorsan



Idag fick jag mail från mina gamla katters nya husse och matte. Jag blev helt tårögd och mindes riktigt hur mycket jag saknar dem. Såhär skrev de:

"...Herrarna har bytt namn Kompis är den helgrå, den andra heter Kosmos. De är två väldigt skilda personligheter. Kosmos är den smartaste av dem. Kosmos finner snabbt lösningar på problem, tex han klättrar upp i träd utanför sovrumsfönstret och lever rövare och låter högt när han vill komma in och vi gått i säng. Efter några gånger så har även Kompis lärt sig att göra detsamma. Kosmos är lite reserverad när han är på golvet och gillar inte att bli struken över nacken då, men har han kommit till ro och är i sängen eller soffan då kan vi göra vad som helst med honom och han är som en geléklump. Kompis är som en get han stångas och buffas för att få så mycket kel som möjligt. Han gillar också att apportera många många gånger. När vi är ute på gården är de med hela tiden och ska trampa runt så nära som möjlig. De busar och jagar varandra, upp och ner i träd och full fart ut i skogen. Vi älskar dessa katter och jätte glada att de blev just dessa herrar. Kosmos har stora tassar och långa ben pälsen är sät och som silke, ögonen är stora och undrande därav namnet. Komis är mer kompakt med en spretigare päls, tassarna mindre men längre ben än vanliga katter. Båda har sina långa svansar som oftast står rakt upp med en liten böj..."

*snyft*



Här är de dagen innan de flyttade ifrån mig.


Här är de i sitt nya hem.

Inga kommentarer: